Mark-in-zuidafrika.nl

De start van de eerste werkweek van stage

Heei iedereen die me volgt via deze reisblog. Heb weer een kleine updated van me reisverslag.

Ik heb momenteel 4 werkdagen erop zitten van me stage. Het zijn lange dagen die je maakt van circa 16:00 tot 01:00 uur en je hebt standaart een 6 daagse werkweek. En je bent alleen zondags een dag vrij in de week. Is niet veel maar je kan wel van de ochtend en de middag van aruba genieten. Blijf constant in verbazing vallen wat je hier allemaal mee maakt.

Flitspalen kennen ze hier niet, en dat merk je ook en vooral savond zie je autos echt niet voor het rode stoplicht wachten. En de maximum snelheid hier op aruba is 80 km per uur, de politie houdt je alleen aan als je te hard rijd. De colleages op me werk zeggen mark jongen jij kan hier gewoon straal bezopen achter het stuur zitten en naar huis rijden daar geeft politie niks om, zo liet een collega van me een filpmje zien. Dat mensen super bezopen achter het stuur zaten en slingerde over de weg heen, en na tijdje kwam politie achteraan en werden ze tot stil stand geroepen. En deed een zo gast zijn raam open ( dat duurde werkelijk meer als een minuut voordat hij zijn raam open kreeg zo zat was hij), en zei politie waar moeten jullie naar toe, naar sint nicolaas ( plaatjes op het eiland) en vervolgens zei de politieman, oke rijd voorzichtig verder. Zo iets kan je in Nederland niet maken.

Waar ik ook zo aan moest wennen van het eiland zijn de verkeersregels. Zo heb je in Nederland als je van rechts komt voorrang. Maar hier is dat niet zo hier heeft alle rechtsdoorgaanse vekeer voorrang. Ik heb afentoe nog de neiging om op de rem te trappen omdat je een auto van rechts ziet komen.

Maar het werk op het bedrijf is echt super gaaf. Heb super leuke en colleagas. De colleagas komen echt uit alle continenten, zoals, Europese landen, Aziën, Zuid en Midden amerika en Afrika en enkele komen van ARUBA zelf. Elke avond hebben we momenteel 300 gasten in het bedrijf. En dit is nog het laagseizoen. In het hoogseizoen hebben we iedere avond van de week 600 of meer gasten op een avond. Je kan het niet voorstellen hoe druk het dan is. Gelukkig is het personeelscapaciteit enorm. En het restaurant is zo gaaf ingericht. 80 procent van het restaurant is gewoon in de buitenlucht. Elke avond is er een live bandje dat komt optreden, persoonlijk vindt ik de ambiance van het bedrijf super.

Het eenigste wat ik nog beetje aan moet wennen is de amerikaanse systeem van werken, en je praat met colleagas onderling voor 80 procent constant alles in engels. En spreek al een woordtje papimento hahaha.

Elke woensdagavond is hier studenten avond en dat is zo vet, ik kan het niet onder woorden brengen hoe gezellig zo avond is. En zaterdagavond is mij laten vertellen is het misschien nog wel nog gezelliger als een woensdagavond. Elke woensdagavond gaan we met al het personeel van me stage bedrijf gezamelijk uit en dat is wel gezellig.

Gisteravond was zo vet, ik heb een meisje leren kennen bij me appartamentencomplex en zei gisteravond tegen me Mark pak je zwembroek en ga met me mee, Ik hoezo zwembroek, het is 1 uur in de nacht ik ga nu echt niet zwemmen hoor. Zei ze neem maar mee merk je wel waarom. Dus ik me zwembroek gepakt, reden we naar een huisje toe in de wijk Noord. ik stapte dat huis binnen, het was echt een groot huis, en ik zei waarom moest ik me zwembroek nouw mee nemen, zei ze volg me, dus ik haar gevolgt liepen door de keuken naar de achtertuin. Hadden ze daar een groot zwembad en jaquizie staan, daaromheen grote boxen van muziek, super veel drank en super veel nederlanders die op vakantie zijn en enkele locale mensen. Ik ben er uiteindelijk tot uur of half 5 er gebleven, maar oh wat was de avond toch super gaaf.

Hahah heb deze week heb ik voor het eerst in mijn hele leven, zelf mijn eigen kleren moeten wassen. Dat is echt wel even wennen hoor, maar voor de eerste keer is het wel gelukt al zeg ik het zelf. Heb de kleren niet te warm gewassen gelukig, dus ze zijn gelukig niet te klein. Alleen vouwen, wist niet dat het toch best lastig is voor blousjes hahaha.

De mensen van aruba stonden deze week verbaast te kijken naar buiten, het regende en ik zei in nederland doet het bijna niet anders. zeggen ze maar in aruba regent het zelde, je zag kleine kinderen naar buiten gaan en in de regen spelen, dat was wel appart om te zien dat ze hier juist blij zijn met een beetje regen. De meeste regen van in oktober is mijn laten vertellen,. alleen is in oktober ook orkaantijd, dan kan het als het regent echt met bakken uit de lucht komen vallen, En de orkaan is nooit over aruba gekomen, maar door orkanen kan de wind stil worden gelegt en dan is het hier niet uit te houden is mijn verteld. Maar dat duurt nog even voordat het oktober is nu genieten van het mooie weer.

Als ik weer iets leuks te melden heb laat ik het jullie zeker weten. Iedere geval bedankt iedereen voor de reacties op deze blog of via me hotmail adres.

AJOOOOOO

Reacties

Reacties

john je pa

ja mark ik weet dat het er leuk is ben er zelf ge weest let een beetje op en kijk uit wat je doet hier zit er okk een te wachten maar geniet! over 6 maanden is het leven weer normaal maar ja de mensen die in mooie weer wonen lopen niet zo hardt als in nederland zitten de mensen nog achter een een zjiep en je moet maar een naar de haven gaan waar de schepen aan komen kun je ook lachen mark ge niet er van het is een levens ervaaring voor je gr je vader

Jeroen

Markie! wauw, dat moet wel geweldig zijn daar, dat uitgaan! hier hebben we dat niet jammer genoeg:( maar,, als ik de kans krijg, dan kom ik nog een keertje over gevlogen voor een paar daagjes! dan gaan we samen stappen! zat worden,, hahah! dat kunnen we hier niet:p maar geniet er nog van jonge, en we houden contact he!

Kers

Gozert, ik kan niet anders zeggen dan, blijf genieten! Mooie verhalen..ben blij dat het goed met je gaat;) Helaas wel jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar jij gaat er gewoon top half jaartje van maken kerel! Veel succes met alles mattie!! En niet te zat achter het stuur he, ook al weet ik wel dat dat mag daar, toch voor je eigenveiligheid he kerel..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!