Mark-in-zuidafrika.nl

Verjaardagsfeesten/ personeelsuitje en nog veel meer!!

Heei beste reisvolgers,

Hierbij weer een korte updated vanuit het mooie ARUBA.

Oh wat vliegt de tijd zeg, ik kan het nog niet helemaal bevatten dat ik al 19 van de 23 weken op aruba zit. Nog 4 weekjes en ik keer weer terug in het momenteel koude Nederland. Tegen de kou kijk ik een beetje tegenop. Nu vriest het in Nederland en valt er sneeuw. Ik zet regelmatig hier de airco aan op 24 graden, en het klinkt raar maar dan ik het super koud als ik de airco op 24 graden zet. Want me lichaam is momenteel alleen gewent aan temperaturen van 30 of meer graden want kouder wordt het echt niet in aruba, ook al regent het in aruba het blijft 30graden.

De afgelopen tijd is alles op zijn gangetje gegaan. Heb mijn tweede functioneringsgesprek vorige week gehad en dat was allemaal prima, al mijn aandachtspunten heb ik ruimschoots verbeterd. Over 3 weken heb ik mijn eindbeoordeling gesprek, momenteel ben ik heel druk bezig met me stage verslag want dat moet bijna af zijn. Dus de laatste dagen flink wat uren gestoken in het stage verslag.

Deze week hebben we super veel personeelsleden die bij me stage bedrijf werken die jarig zijn. Dus na sluitingstijd als de laatste gasten weg zijn, gaan we allemaal aan de bar zitten en drinken we wat. Als het 12 uur is zetten we de muziek uit, dan gaan we verjaardaglied zingen en dan barst het feest helemaal los. Dan krijgen we allemaaal shotjes te verwerken, en de eigenaar van me stagebedrijf gooit constant de shot glaasjes vol, of je krijgt te maken met stuiterbal shot, die is echt erg, dan gooien ze alcohol in een glas, steken ze het alcohol aan, zetten de hand erop( dat trekt vacuum) en dan kan je gewoon met je hand de glas allekante op schuden zonder vast te houden. Vervolgens pakken ze een rietje en moet je het in een keer helemaal opdrinken. Dan ben je echt van de kaart als je dat achter je kiezen hebt. En het is zo super feest als een personeelslid jarig is dan sta je gewoon op de bar te dansen, en spuiten ze met flessen champagne rond, net als we iets gewonnen hebben ofzo. De afgelopen 3 dagen was er constant iemand jarig. 6 december is de eigenaar jarig, die is elke avond stront bezopen en ik heb verhalen gehoord dat het heel erg gaat worden. Die gaat pas ruig doen op zijn verjaardag. Drank is dan gratis voor iedereen en je mag alle soorten dranken nuttigen enzo dus daar kijk ik wel naar uit hoe dat feestje zal verlopen.

12 december hebben we personeelsfeest. Afgelopen week hebben we lootjes getrokken en moet je voor 50 gulden een kado kopen die jij getrokken hebt van de lotjes. Ik heb de chefkok en die is helemaal weg van tilqiula, dus ik koop wel een fles tilqiula dan is hij weer even zoet. Hij drinkt tilquila net als het rangja is. Wij gaan met het personeel zo 80 man ongeveer en de familie van de eigenaar ergens uiteten en daarna gaan we gezellig stappen met ze alle, en schijnbaar krijgt iedereen die moet werken maandag heel zwaar want je komt pas terug bij je huisje als de zon weer vol aan de hemel staat, dus ergens s morgens vroeg pas.

Naast al het gefeest moet er ook gewerkt worden, het wordt met de week drukker op het stage bedrijf, alleen begin van deze week was er een terug val naar 300 gasten maar nu gaan we weer boven de 400 gasten op een avond draaien, dus het is echt heel hard werken constant.

Ik heb me een week echt ziek gevoelt, moest overgeven veel, had heel het huisje hier wakker door gemaakt ik maakte nog al wat kabaal. En was ook aan de snelle ( diarree) en ben ik op advies van me vriendin even naar de apotheker geweest en hebben ze daar zo apparaard waar je bloeddruk mee kan meten, en ik schrok me een ongeluk, me boven en onderdruk was beide laag, en vooral me onderdruk was veelste laag, ik kreeg van de apotheek assistente te horen dat mijn onderdruk met 20 punten omhoog moet en me bovendruk met ongeveer 10 punten en kreeg het advies mee dat ik zoute dingen moet gaan eten. Dus momenteel zit ik regelmatig aan de zoute dropjes, en me onderdruk en bovendruk is nog steeds te laag maar er zit een stijgende lijn in. dus zoute dropjes eten helpt wel, en de gene die me goed kennen die weten mark en drop? No way. Nee ik hou daar totaal niet van, en de drop smaak blijft zolang in je mond hangen, dan kan ik wel wat gaan drinken ik heb constant het gevoel dat ik de dropsmaak proef. En nu ben ik super vaak me tanden aan het poetsen om het dropsmaak weg te krijgen.

Morgenavond gaan we weer even stappen met enkele personeelsleden want zaterdag gaan we vaak gezellig met ze alle uit en meestal gaan we dan naar up stairs dat is de tent waar dj johnny dan draait.

Ik ga me even klaar maken voor weer een nieuwe stage dag,

Tot de volgende updated vanuit het mooie aruba.

Ajooooo

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!