Mark-in-zuidafrika.nl

Week 5

Beste reisvolgers,

Hierbij een nieuwe up date van me belevenissen in het mooie Aruba. Heb laatste week niks van me laten horen dit komt omdat ik met een lange verhaal bezig was voor me reisverslag en viel internet verbinding weg en zocht ik het niet meer om een nieuwe reisverslag te maken. Ik heb van schillende personen de verzoek gekregen om weer een verslag te plaatsten dus vandaar een nieuwe verhaal.

Ik heb momenteel 5 weken stage er op zitten bij Madame Janette. Als ik terug kijk naar de afgelopen 5 weken heb ik veel nieuwe dingen geleerd, de meeste dingen die ik heb geleerd zijn voor op het gebied van de taal engels. Je spreek heel de avond maar engels tegen de gasten en de helft van het personeel is alleen in het engels aan te spreken want anders verstaan ze je gewoon niet. Tijdens zo avond heb je afentoe nederlandse gasten tussen zitten maar het klinkt raar maar dan heb ik zoveel moeite om uit me woorden te komen in het nederlands. Zei laatst een nederlander hoe lang woon je wel niet in aruba dat ik zo gebrekkig nederlands sprak. Wist gewoon de simpelste woorden niet meer. De amerikaanse gasten blijven toch een appart wel zekers wel een leuk volk. Ze willen echt alles van je weten, ze gebruiken constant je voornaam en willen hand met je schudden en met je op de foto en sommige willen een knuffel en krijg je vaak ook nog kus op de wang. Dat is zo wennen dat je ineens vast wordt gepakt door een amerikaan, maar ze zijn wel heel open en gezellig naar je toe, ook al doe je misschien iets fouts ze weten dat je je best doet.

Me stage bedrijf heeft vorige week een Tequila cursus gegeven aan het persooneel het was echt een leuke en interessante cursus die ze ons aanbood, en uiterraad mogen proeven. En de chef kok van me stage bedrijf die kan zo fles tequila op een avond helemaal leeg drinken. Wij waren met het personeel laatst naar het feest van chris en dronken mensen echt veel en volgende dag hadden we een meeting van de chef en stond boven aan op het blaadje I Hope that you're liver better is dan my last night hahaha. Voor de gene die het nog niet wisten elke dag hebben we om kwart over 5 een meeting met de chef hij verteld dan wat de dag specials zijn en krijgen we enkelen revieuw te lezen van gasten,hoe ze het vonden bij Madame Janette.

2 weken geleden had ik me Opa en Oma aan de telefoon en die hadden de mededeling dat ze niet konde wachten tot dat ik terug was in nederland, en komen ze mij opzoeken in Aruba. echt super gaaf dat ze me komen opzoeken. En over 48 dagen heb ik eindelijk weer me vriendin in me armen voor 9 dagen, daar kijk ik ook zo naar uit. Dan gaan we zoveel leuke dingen zoals, Jets skieen, naar Prive eiland toe, shoppen, Fotoshoot, Tour over de eiland en nog veel meer!

Oh afgelopen zondag was zo vet. Op Moomba beach is elke zondag een strand feest, en afgelopen zondag was Party squad er echt super gaaf was dat. alleen toen party squad stopte met draaien en kwam andere dj was het meteen minder leuk.

En heb weer een billencontens gezien super gaaf was dat, op die avond hadden gijs en ik stel amerikaanse damens uit bostan leren kennen, en op een gegeven moment ging de doek omhoog kwam een manneke het podium op en vroeg of er 5 dames het podium op wilde komen en omste buurt gingen ze met hun billen shaken, en heel de zaal stond letterlijk op zijn kop en bier vloog over je heen, en ik stond helemaal vooraan want daar stond gijs en ik te kletsen met die amerikanen en wilde we naar achteren gaan maar je kwam er niet door. Elke ronde viel een meisje af en waren twee meisje ging zijn strink showen en bij eene meisje was minder prettige om te zien zag je de onderste lippen hangen de publiek vondt het helemaal geweldig en ja hoor had veel bier over me heen gekregen. en het meisje dat gijs en ik mee sprak werdt tweede. echt die amerikane schamen zich echt nergens voor. En toen was het afgelopen en ging de feest weer verder.

Elke zondag gaan John en ik relexen op het strand met een koelbox met bier. En was er een verjaardagsfeest op het strand van een filipijnse collega en kregen we lekkere eten voorgeschoteld en wat drank erbij, De mensen willen echt dat je iets neemt want in hun ogen is dat heel onbeleeft als je niks pakt. Daarna zijn we wezen uiteten en heb nog nooit zoveel gegeten als in dat restaurant, er liepen steeks mensen met een spicies met verschillende soorten vleees aan en kan je zo veel nemen als je wou, heb nog nooit op een avond zoveel filet miljon gegeten maar was wel super lekker. Ik had wel een pijnlijke voorval. Je had een salade bar en lagen veel salades en groentes en ik zag een peper liggen en stond vrij prittig, ik een op me bord gelegt en toen ik aan het eten was was ik helemaal vergeten dat het zo hete peper was want het leek echt op een augurk. ik met de gedachte een augurk ik had de helf in me mond zitten begon te kauwen en begon warm te worden, slikte het door dat was het stomste wat ik kon doen. maar ik ging echt kapot een half uur, kreeg het warm en drinken drinken wat ik deed niet normaal, en dan duurt een half uur lang voordat de warmte uit je mond is verdwenen. maar het was wel een goed restaurant.

Voor de rest gaan we iedere week stappen overal zo ben ik in veel verschillende cafes geweest en vindt het overal gezellig. En je leert echt veel mensen kennen en iedereen vraagt aan me heb je facebook, ik zo nee en ga er niet een aanmaken dan moet je dat ook bijhouden vindt hyves meer dan genoeg werk.

Voor de meeste begint weer in nederland de school periode weer, wens iedereen bij deze veel succes toe met het volgen van je opleiding. En wil iedereen bedanken voor de reacties op mijn verhaal op deze site of via hyves of via de hotmail.

Groetjes uit het mooie en zonnige aruba.

Ajoooo

Reacties

Reacties

stefan

Hey Mark,
Goed om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt daar. Je maakt en hoop leuke dingen mee moet je maar extra goed van genieten want is kans die je niet snel meer kan krijgen.
Snap goed dat je er naar uit kijkt da tje familie en natuurlijk je meisje langs komen zijn mooie momenten waar je extra goed van moet genieten..

Heel herkenbaar hoe die amerikanen doen. Is hier ook zo ze willen vanalles weten en steeds bij je voornaam noemen en dan handjes op het einde.. Voel je je soms net een actrattie op zich.

haha Jeroen en ik hebben toch ook maar aan facebook moeten geloven. Iedereen heeft het hier en communiceerd wel zo makkelijk.. Als je over hyves begint denken ze dat je een of andere ziekte hebt..

hahaha nu weet je ook oppassen met pepers.. hoe kleiner hoe gevaarlijker.

maar geniet er nog van en lees je volgende verhaal weer

Bye

je meisie

HAHAHHAHAH echt wat voor jou he lieverd, die peper (wat jij dacht van augurk) als ik bij jou was geweest lach ik denk op de grond van het lachen hahhaa (wel gemeen maar is gewoon grappig:P) maari k zal je wel helpen hoor dat doe ik altijd:D altijd blijf ik je steunen ook met een peper die op een augurk lijkt.


Maar die fotoshoot was wel goed idee van mij he:D vind ik echt geweldig zo'n mooi eiland daar kan je echt super mooie fotos maken. niet alleen jezelf maar ook door andere, en dan staan we altijd leuker op de foto dan dat we zelf maken:).

schatje nog 48 dagen en dan zijn we weer herenigd:) ik kijk er zo naar uit. en jij ligt daar lekker in de zonn te bakken, ookal is het hard werken een mooie uitdaging en ervaring is het wel.

Ik zit hier op een saaie bso stage te lopen met kinderen die al zelfstandig zijn (bleeh niet mijn doelgroep) geef mij maar baby's en de waarom vragen van de peuters daar kan je nog mee lachen in die ontwikkeling:).


love you heleboel schatje, en je weet ik blijf altijd de jouwe

Jeroen

Maatje!!wauw, dat is lang geleden dat we elkaar gesproken hebben!:O toch al weer zo'n 2 weken geleden ofzo! we moeten snel weer een keer bijbuurten! echt ik denk dat we weer veel te vertellen hebben hoor:p hahah, maar dat is wel echt heeel vet wat je daar allemaal meemaakt! ik baal er eigenlijk best wel steeds meer van dat we hier helemaal niet uit kunnen gaan, dat is wel echt zó erg wennen joh! dat is wel echt een van de dingen die ik het meeste mis aan Nederland, dat je hier niet uit kunt gaan, maar echt super om te lezen dat je het allemaal zo leuk hebt daar! echt super tof Markie!:D margoed, ik moet weer gaan, want ik moet m'n badkamer weer gaan schoonmaken want hij is echt heel vies:P dus we spreken elkaar snel weer want we hebben denk ik wel weer veel te vertellen! en zoals jullie daar altijd zeggen:

Ajoooo!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!