Mark-in-zuidafrika.nl

3 de week stage zit er alweer op!

Heei iedereen.

Mijn 3de week stage zit eral weer op. Het zijn wel lange 6 dagen die je werkt, maar je kijkt er zo naar uit dat je de ene dag in de week vrij bent. Het weekend gevoel ken ik niet meer dat je standaart lekker 2 daagies vrij bent, hier moet je het doen met 1 dagje. Maar je enigste dagje vrij probeer je zo goed mogelijk in te vullen. Het stage lopen krijg steeds beter inzicht wat er allemaal van je wordt verwacht. Zo zijn de amerikaanse gasten zo close met je bezig, die vindne het helemaal geweldig als je hun handen schud, en ze vragen je de oren van je kop, ze zijn zo benieuwd waar je vandaan komt en wat me in het dagelijkse leven mee bezig hou en als je de amerikane gasten goed kan vermaken. Dan gaan ze je persoonlijk missen en willen ze een foto van je hebben om aan mijn terug te denken, het is zelfs al een paar keer gebeurt dat de amerikaanse gasten me vast pakken en met me gaan knuffelen. Zulke momenten besef ik niet wat me overkomt, want je kent de mensen maar net en van alle leeftijden gaan ze met je knuffelen en krijg je een hand en van de vrouwelijke geslacht krijg je een kusje op je wang. Zoals de meeste weten van me ben ik niet zo jongen die daar allemaal van houdt van dat te close contacten met 'vreemde' mensen.

Naast al het werken is er natuurlijk genoeg tijd vrij om leuke dingen te gaan doen in de ochtend en de middag. Zo zijn we van de week naar de Padock en 7th west toe geweest, Padock is echt zo Hollandse kroeg, daar kun je veel nederlander leren kennen die er op vakantie zijn maar er zijn ook genoeg andere stagiaires te vinden. 7th west is ook een leuke tent en zondags is er een leuke strandfeest bij de Moemba, super gaaf is dat. De arubaanse mensen dansen zo appart daar moet je echt om lachen, als wij in nederland zo dansen als wat hier in aruba gedaan wordt dan kijken de nederlanders je echt aan van die jongen of meisje heeft zin in sexy ofzo, ze dansen zo sexueel met elkaar dat is niet te filmen. Maar de avonden uit leer je wel weer nieuwe mensen kennen en dat is echt gaaf om land genoten te kunnen spreken.

Vandaag heb ik me goed kunnen vermaken op het mooie stranden van Aruba. Lekker een verfrissende deuk kunnen nemen en wat relexen op het strand. Ik had ook even naar Nederland gebelt van de week, met me moeder, en vandaag met opa en oma want ze zijn jarig, en opa en oma hadden een leuke nieuws voor me ze komen mijn in aruba opzoeken. Dat had ik totaal niet verwacht, want ze hebben het altijd druk met werken en vindt het super gaaf dat ze me komen opzoeken, dat wardeer ik enorm. En jolanda komt me ook opzoeken voor 9 dagen en daar kijk ik ook uiterraad naar uit.

Vanavond ga ik naar een leuk feest toe van Chris, dat is de floormanager van me stage bedrijf, daar gaan we lekker bbq met al het personeel en vrienden en familie van chris en Zuusie de vriendin van Chris, en er is een live bandje aanwezig en uiterraad genoeg drinken om de avond zeker door te kunnen komen. Het wordt een gave avond dat voel ik gewoon.

Ohja respect voor alle vrouwen en enkele mannen in Nederland die de was doen voor zijn gezin en voornamelijk het strijken gebeuren. Ik kan voor strijken echt de geduld niet voor opbrengen, oh ik ga dan helemaal stressen omdat het voor mijn veelste langzaam gaat, en moet elke dag de kracht vinden om weer een blousje te gaan strijken, echt heb een hekel aan strijken gekregen hahaha, wassen gaat heel makelijk, ik breng gewoon de vuile was naar de wasaretten toe, dat is niet het probleem maar het strijken, bah wat een irritante werk is dat zeg.

En eten koken heb ik de 3 weken nog niet een keer gedaan want je eet 6 dagen per week op bedrijf en als je een dag vrij bent dan eet je ergens een hapje buiten huis.

Yes morgen komt voor de eerste keer de schoonmaakster, dan kan ze wat schoonmaken, niet dat er hier een benden is wij zorgen ervoor dat het netjes is, maar bijvoorbeeld ramen lappen en dwijlen dat hebben we dan niet gedaan. De schoonmakerster komt dan elke week 3 uurtjes poetsen.

Ik ga me klaar maken voor de feest voor avond, want om 6 uur worden wij opgehaald. ik laat volgende week weer iets via deze reisverslag iets van me horen. P.S. iederegeval iedereen bedankt voor de reacties op deze reisverslag, email, en hyves.

Groetjes Mark uit het zonnige Aruba

Ajooo

Reacties

Reacties

Kers

Je bent super aan het genieten daaro, dat merk ik wel aan je verhalen! Mooi zo! Maar je zult ook vast hard werken in horeca daar, dat is ook niet altijd even tof!..Maar uiteindelijk ben je daar ook voor je stage he, hehe..Al de vrijheid en feestjes er om heen zijn natuurlijk mooi meegenomen:D
Jij veel succes!! Kers

pap

mooi verslag een ding je hebt iets van mij en jolanda vergeet ze nooit is lief dat weet ik jongen veel plezier nog gr je vader

Opa en Lien

Zo te lezen gaat het goed Mark
houden zo he
doeiiiiiiii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!