Mark-in-zuidafrika.nl

de afgelopen twee weken waren super gaaf!

Heei beste reisverslag volgers.

Oh oh wat is de afgelopen twee weken echt super slecht weer geweest. Er is zoveel regen gevallen waar je u tegen zegt. Er zijn zelf mensen met de kano gaan varen op de wegen waar normaal de autos rijden. Somige wegen hebben ze zelfs afgesloten omdat er te veel water lag om met de auto er door te rijden. Maar het gezegde zegt het al na regen komt zonne schijn. De laatste paar dagen begon het weer beetje mooi weer te beginnen.

Heb de laatste weken weer zoveel leuke dingen gedaan het is teveel om allemaal te onthouden om op deze reisverslag te zetten. Natuurlijk zijn we weer wezen stappen. afgelopen weken was de bekende dj Erik E en vatto Consales komen draaien. het was echt een vette en doppe shit. Gelukig had een collega nog voor ons kaarten kunnen regelen anders kwamen er niet binnen.

Op stage gaat het allemaal super, we merken de afgelopen week dat de hoogseizoen begint aan te komen. nu zitten dik over de 300 gasten op een avond, denk over 2 weken dat we iedere avond aan 400 a 500 gasten zitten en dan stijgende lijn naar meer dan 600 gasten op een avond en dat iedere dag lang tot en met pasen ergens in maart of april is dat. echt een super lange periode is het hoogseizoen. maar ik maak dat niet allemaal mee loop tot eind december maar stage. Ik ga van de week maar keer aan me stage opdracht werken dat heb ik al enkele weken niks aan gedaan, kan beter nu er wat aan doen voordat hoogseizoen begint dan heb je er nog minder tijd voor. Dus ik ga me zinnen beetje verzetten om nog meer aan me stage opdracht te werken. Mijn stage bedrijf gaat nu voortaan 7 dagen in de week open en dat betekend dat ik niet iedere zondag meer vrij ben maar dat wisseld steeds af. een collega van me en ik zatten te denken, in feite heb je maar heel weinig vrije dagen in aruba. je hebt maar in de maand 4 dagen vrij en daar moet je het echt mee doen, meer krijg je niet. en de dagen die je werkt, zijn echt dagen dat je hard moet werken van 16:00 tot sluit in het hooogseizoen zal het pas half 2 klaar zijn en dan 6 dagen lang. en soms werk je 10 dagen achter me kaar, omdat ze 1 keer in de maand je zondag vrij moeten geven volgens de arubaanse wetgeving. Had van de week ook mijn 1 ste beoordeling laen plaatst vinden het was allemaal heel goed en somige ruim voldoende. dus dat was mooi om te horen dat ik de juiste weg ben in geslagen m.b.t. mijn beoordeling voor school.

Ik heb het zo naar me zin in aruba, dat ik eerlijk gezegt ook beetje tegenop zie om weer naar Nederland te komen eind december. Het leven is hier echt prachtig en het weer is ook super! Natuurlijk kan ik niet zonder me familie, vriendin en vrienden maar het land aruba ga ik echt zo ontzettend missen. ik snap heel goed dat veel nederlanders hier komen wonen. Het leven is echt prachtig hier. Waar ik ook zo tegen op zie is de kou in Nederland, ook al is het hier aan het regen het blijft lekker 30 graden, en het klinkt raar, ik ben zo aan de temperatuur gewent en mocht het in de nacht naar 26 graden zijn en loop buiten dan heb ik het gewoon koud en dan trek je het liefst een shirt met lange mouwen aan.

A.s. vrijdag 15 oktober komt jolanda aan, daar kijk ik ook zo naar uit. het worden 9super dagen met me schatje.We gaan zoveel leuke dingen en bepaalde activiteiten ga ik deze week allemaal regelen, o.a. Fotoshoot, paardrijden, met de boot naar een party eiland, en een prive eiland toe, jets skieeen, parasailen, onderzeeboot, natural pool, eiland rondtour. en niet te vergeten shoppen, en gaan nog meer dingen doen, jolanda heeft een lijste gemaakt met wat ze allemaal wil gaan doen maar dat lijst heb ik nu niet bij de hand er zijn paar dingen die ik nog vergeten ben om op te noemen. En heb van de week ook te horen gekregen dat me opa en oma ook op bezoek komen voor 9 dagen en die komen 31 oktober aaan tot 8 november. Dat vindt ik ook super gaaf dat ze me komen opzoeken.

Had deze week ook te horen gekregen waar ik tweede periode stage mag gaan lopen, en dat lijkt me een toffe tijd. Heb contact gehad met Eline en ze heeft het onwijs goed naar haar zin, en ik ga een combinatie stage lopen administratie en F&B dus dat wordt wel lachen en fijn dat ik dan veel afwisseling heb en naar alle hoogwaarschijnlijkheid veel in het weekend vrij ben.

Vandaag wilde al me collegas naar een party boot gaaan, het is een boot waarop je veel kunt drinken en snacken, en maakt 3 tussenstops dan kun je daar gaan snorkelen. maar helaas zat de poot al vol. toen hebben we besloten om naar boegaloe te gaan dat is een pier. daar hebben heel de middag gezellig zitten drinken en lekker afentoe in de zee springen of je werd er in gegooit, heb een super vrije dag gehad.

Ik vindt het super gaaf dat ik reactie's krijg op deze reisverslag en via de mail en skype en hyves. en dat mensen uit zijn eigen berichtjes sturen van hoe is het markie en dat ze me toch wel missen en mij het liefst vandaag weer zien terug keren in Nederland. Somige vroegen aan mij af heb je geen behoefte om naar huis te gaan en mijn antwoord is Nee, zoals ik deze reisverslag begon zie ik eerder tegen op om naar huis te gaan, vindt het geen pretje al de kou in Nederland. Vindt het land Aruba geweldig. Maar de ene kant is het wel een mooi moment als je op schiphol wordt opgewacht als je weer geland bent in Nederland en dat je weer sociaal leven met iedereen weer op kan pakken maar niet via tal van berichtjes maar gewoon in het echies weer afspreken enzo. En dat ik weer naast jolanda kan liggen is wel het fijnste moment als ik terug ben in Nederland.

Ik heb eigelijk nog veel te vertellen, maar dat bewaar ik misschien voor een andere keer of ik heb weer andere dingen dat ik met jullie wil gaan delen.

tot de volgende reisveslag.

Groetjes Markie Mark uit het mooie aruba

Reacties

Reacties

Elviera

Hoi Mark, ik begreep dat je geen SMS kunt ontvangen dus hebben ze vlug je link doorgestuurd. Gaaf zeg, zo'n stage..... Ik wens je veel plezier toe en vooral ook komende vrijdag als Jolanda komt. Geniet ervan want deze ervaring neemt niemand je nog af. Groetjes van Elviera en de rest van de familie.

Jeroen

Mark!! wat gaaf joh wat je allemaal doet in je vrije tijd daar zeg! echt super leuk om te lezen! en super gaaf dat Jolanda en je opa en oma ook bijna komen! het gaat echt een super leuke maand worden voor jou, dat weet ik zeker;) en geniet er ook maar van he! eigenlijk zit het er al weer bijna op jah, wat gaat de tijd ook snel he, niet normaal. we zitten al weer bijna op de helft van het laatste jaar. maar super leuk om te lezen dat je het allemaal goed maakt daar, en raar he, dat dubbele gevoel, je wilt eigenlijk niet weg, maar toch wil je wel je familie en vrienden enzo weer zien:P maar je hebt nog een aantal weekjes te gaan!! geniet er nog van, en doe koen, john en isrid daar de groeten, en ook jolanda als ze daar heen komt en ik spreek je vandeweek nog wel een keertje!!
Groetjes!!

Maartje

Hee Mark!

Leuk om je verhalen te lezen, ben echt benieuwd hoe het daar is.. Dus Madame Janette gaat voortaan 7 dagen per week open? Druk druk!

En hoe is het met je vriendinnetje?
Heb je wel een weekje vrij gekregen van je werk?

Tot in januari @ school!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!